Välkommen till Bindvävskliniken i Göteborg

Vi på Bindvävskliniken i Göteborg utför Fasciabehandling-Djupvågsmassage som ökar flödet och släpper spänningar i Din kropp.

På så sätt ökar vi Din smidighet och förbättrar Din balans.

Våra terapeuter lindrar och påverkar med hjälp av behandlingen många olika besvär, oavsett var dom sitter i Din kropp.

Behandlingen kan hjälpa mot ont i rygg, nacke, axlar, höftbesvär och knän.

Vi behandlar också i många fall framgångsrikt ryggskott, frozen shoulder, tennisarmbåge, plantar fasciit, bakers cysta och karpaltunnelsyndrom för att nämna några diagnoser, men också mot mer diffusa besvär som huvudvärk, migrän och tinnitus.

Fasciabehandling släpper på spänningar, ökar smidighet och förbättrar balans.

Bindvävskliniken i Göteborg

Fasciabehandling – Djupvågsmassage

Välkommen att boka en välgörande behandling hos oss på Bindvävskliniken i Göteborg. Vi behandlar hela Din kropp och ser efter hur din kropps position är just nu. Under Ditt första besök så kartlägger vi tillsammans vart någonstans spänningarna sitter, frigör dessa och hjälper på så sätt kroppen att få bättre förutsättningar att få tillbaka sin optimala balans.

Boka Fascia Behandling hos Lina

Fasciaterapeut Karolina Levin. Med inkännande händer, fast grepp och vibrationer med Fascia Vibes hjälper hon din kropp att frigöra spänningar.

Fasciabehandling kan hjälpa dig oavsett om du har riktigt ont någonstans eller om du mår bra och bara vill må ännu bättre. Oavsett om du har ont i muskler och leder, huvudvärk, stumhet i kroppen, eller om du under tid har byggt upp någon form av kronisk värk så finns möjligheter till bättre välmående.

Hela kroppen påverkas av denna behandling och kommer att må så mycket bättre.

Vår rörelseträning Fascia I Rörelse

Välkommen att också boka rörelsepass där du får nya insikter i hur du kan röra kroppen utan att spänna musklerna. Tillåta kroppen att andas på ett nytt sätt, röra sig på ett nytt sätt. Rörelser som hjälper din kropp att få tillbaka sin balans.

Smidighet, Rörelse och Balans

Bindväven är Din infrastruktur för HELA kroppen

Eftersom också vätskenivån återställs under en behandling så förbättras givetvis flödet i Ditt lymfsystem och immunförsvar, samt att kommunikationen mellan huvud och kropp förbättras.

Bindväven fungerar också som en stark kroppsstrumpa med huvudansvaret till att kroppen kan stå rakt upp och gå rakt fram. Under behandling så ser vi till hela kroppen och kartlägger kroppens fysiska spänningar, balanserar och förbättrar hela Dig.

Friskvårdskortet – Fasciabehandling

Bindvävskliniken Göteborg erbjuder Fasciabehandling – Djupvågsmassage, en behandling i syfte att öka flödet och släppa på Dina spänningar som sitter i bondväven och i dina muskler. Dessa spänningar har oftast kommit dit över tid eller vid en akut händelse.Med hjälp av massagen så hjälper vi kroppen att komma i balans igen.
En fantastisk form av massage helt enkelt.
Syftet med Bindvävsklinikens Fasciabehandlingar är att hjälpa kroppen återfå sin optimala balans och förbättra kroppshållning med vår behandling samt erhålla enkla övningar för att förbättra Ditt rörelsemönster. Det är din arbetsgivare som avgör om behandling ska godkännas som friskvård. På skatteverkets hemsida är det beskrivet att ”tekniker och terapi som avser kroppshållning och rörelsemönster” ingår i Friskvård.