Post Covid-återhämtning

Känner du att du inte har återhämtat dig?

Oavsett om du har varit utsatt för Covid som inte har släppt taget eller om du på något sätt känner att du har en pågående infektion i kroppen. Alla värden kanske är okej, men det känns inte bra! Då kan kroppen behöva hjälp med enkla rörelser som hjälper Bindväven att återfå sin kraft.

Bindväven kan hålla hårt runt bröstkorgen, lungor och hjärta får inte utrymme att göra sitt jobb på bästa sätt. Bindvävsträning kan hjälpa till på många olika sätt.

Post Covid-Återhämtning är en kurs på Bindvävskliniken där vi med behandlingar, rörelseträning och ny kontakt med lungorna hjälper hela kroppen att återfå balans, styrka och vitalitet.

Post Covid-Återhämtning – Kursinnehåll
  • Bindvävsbehandlingar i PT form.
  • Rörelse med hjälp av din bindväv. Gruppträning på fredagar.
  • Kunskap och kroppskännedom vid varje möte.
  • Andning, en ny relation med dina lungor vid varje möte.

Kursformat, 8 veckor på fredagar kl 13.00-14.00 samt 4 individuella behandlingar.

De tre ledorden i alla moment under kursen är lyssna på, känn in och tillåt din kropp.

Lyssna på din kropp, känn in din kropp och tillåt din kropp

Post Covid-Återhämtning ökar dina förutsättningar

Bindvävsbehandlingar:

Behandlingar som kommer att hjälpa din kropp med att återfå både balans och vitalitet. Samt få en inblick i vilka rörelser som kommer att passa dig bäst när vi har rörelseträning på fredagar.

Rörelseträning:

• Fascia i Rörelse Rehabilitering. På fredagar kommer vi i grupp att gå igenom ett rörelseprogram där du lär känna din kropp på ett nytt sätt. I motsats till ordinär muskelträning så kommer du istället att få bättre kontakt med en annan del av din kropp; Bindväven.
  • Du kommer också att få enkla övningar att göra hemma. Som du har kvar och kan använda dig av efter att kursen är slut.

Kunskap:

Under alla kurstillfällen så kommer du successivt att lära dig mer och mer om din kropp, få kännedom om bindvävens funktioner och om hur du kan använda dig av dem på bästa sätt när du verkligen känner till dem.

Andning:

• Vi jobbar med att lära känna våra lungor på ett nytt sätt, låta dem komma i fysisk balans och samtidigt skapa en relation till dem med mjuk andning. Kravlöst och inkännande.
  • Även det kräver praktik som du kommer att få enkla övningar att göra på hemmaplan.
Intresseanmälan

Intresserad? Skicka in en intresseanmälan till info@bindvavskliniken.se för tillgänglighet och prisuppgifter.

Kursen startar när vi är 8 anmälda och då får alla startdatum.

Nyfiken? Boka en behandling, så får du reda på om det här passar dig!